Едно често срещано препятствие по пътя за работа или за училище, точно когато бързате и се налага спешно да запалите автомобила
Характерно за всички автомобилни акумулатори онлайн или закупени от физически обект е, че имат давност. Рано или късно те ни поднасят едно от най-неприятните ситуации, която се е превърнала почти в обичайно препятствие по пътя за работа или за училището на детето. Спешно се налага да запалите колата, а устройството вече не подава ток и по всяка вероятност е за смяна.
Изправени сте пред две възможности: да свалите батерията и да я заредите у дома, или да получите съдействие от приятел с помощта на неговото возило.
За целта на втория вариант, подгответе се внимателно да научите как се подава ток.
Двете коли трябва да са паркирани една срещу друга, като разстоянието да е такова, че кабелите да достигат спокойно до двата акумулатора. Тъй като днес се случва да има изключения, все пак се уверете, че волтажът е еднакъв.
Както вече беше споменато, ще са ви нужни и самите кабели. Те са изключително полезна инвестиция, която няма да ви коства много средства. Обърнете внимание на дебелината на сечението им. То трябва да е минимум 16 милиметра за бензинови коли и 25 милиметра за дизеловите модели, снабдени с по-мощни батерии.
Добре е да се уверите, че всички консуматори на енергия са спрени. Забършете клемите на акумулаторите, по които е нормално да се натрупват замърсявания и налепи.
Следва същинската част от „операцията“, която изисква от вас да закачите червения кабел за плюса на падналия акумулатор, а след това за плюса на другия, който ще подава ток.
Черният кабел се поставя на минусовата клема на здравия акумулатор. Другият край отива на блока на двигателя или на друга метална повърхност, стига да се намира на разстояние от акумулаторното устройство. Директното свързване на минусите също е опция, но би могло да създаде рискове за евентуална повреда.
Първо запалете колата, която ще подава ток, а след това направете опит да стартирате двигателя и на другата. Възможно е да се наложи да продължите с опитите, но внимавайте да не форсирате излишно, нито да прекалявате с настойчивостта си, тъй като може да се окаже, че всъщност акумулаторът е с необратими увреждания.
Накрая разкачването е по обратния ред, като не гасите автомобила, първо черния от масата на зарежданото МПС, после от минуса му, червения кабел от полюса и на финала полюса на получаващия ток. Щипките на кабелите не бива да се докосват една в друга.
Разбира се, ако мисията ви е била успешна, това не означава да неглижирате потенциалните проблеми.
Преценете дали е нужна нова инвестиция и посетете Dikar.bg за топ изгодните предложения от света на акумулаторите.