Всяко физическо или юридическо лице може да използва марка с търговска цел. По своята дефиниция марката представлява знак, белег, лого или друг отличаващ продуктите, стоките и услугите компонент, с който да придобие съответната разпознаваемост. Когато искате да бъдат забелязани продуктите ви и да можете да разчитате на конкурентно представяне н пазара е много важно не само да изберете определен тип знак, но и да регистрирате марката в Патентното ведомство. Повечето предприемачи залагат на проверка на търговска марка, представители, консултанти, които са наясно с процедурата и я спазват така, че да спестят време и допълнителни разходи.
Какви видове брандове можете да регистрирате и защо е нужна проверка?
Определящо е да се вземат под внимание някои особености при извършването на регистрация на търговски марки. Преди всичко ви съветваме да наемете експерти, които ще ви дадат правилните съвети и насоки относно спазването на процедурата. Освен това друг важен момент е да знаете кой тип търговска марка е подходяща за вас т.е. да бъде приложима спрямо спецификата на бизнеса ви.
Основните видове търговки марки са:
- Означения на услуги, стоки и продукти, които се предлагат на пазара т.е. тип стандартна търговска марка;
- Колективна. Идва да покаже, че се използва от колективен орган като такива могат да бъдат сдружения на производители, търговци и други.
Спецификата на всеки от двата основни вида е, че се спазват правилата за ползване на бранда и логото така, че да послужи като решение, което е определящо за реализирането на вашите персонални изисквания за подобряване пазарния дял на продажби на стоки, услуги или продукти.
Когато искате да предизвикате интерес от страна на потенциалните клиенти е повече от логично да можете да представите такъв бранд, който е лесен за възприемане, разпознаваем е и може да ви осигури доста добри печалби.
Избор на подходящото лого
Ролята на експертите и консултанти по регистриране на интелектуална собственост в случая е особено приоритетна. Разбира се, че когато става въпрос за избиране на подходящия знак и белег, с който ще бъдете разпознавани на пазара то определящи се оказват именно правилните насоки и съвети, които ще получите за да реализирате своите проекти. Тъй като продуктите са асоциират с определен бранд и лого то имайте предвид, че реално става въпрос за такива решения, чиито потенциал е наистина определящ за това да бъдете стабилно стъпили на пазара и могат да бъдат откривани продуктите и стоките ви сред конкурентните доста бързо.
Затова важни детайли, които се прилагат при избирането на лого, което да бъде регистрирано като търговска марка са:
- Вид на стоките и услугите;
- Предназначение на продуктите;
- Категория потребители, които са обичайните ползватели;
- Да се избягват подвеждащи послания;
- Да се акцентира на силните страни на продуктите;
- Да се използват цветове и геометрия, които са лесни за възприемане от купувачите и други.
Обикновено в екипите на консултантските екипи има експерти, които могат да ви подсигурят доста ценни съвети за това как именно да изберете подходящия бранд. Това ще допринесе за осигуряването на по-добра атмосфера за реализиране на продуктите ви и заемане на стабилен пазарен дял.
Процедура за регистрация
И тук има особености, които не бива да се пренебрегват що се отнася именно до провеждането на коректни действия, които са водещи за спазването на процедурните мерки по извършването на регистрацията на марка. Разбира се по-добре е да се възползвате от услугите на експерти, благодарение на които разполагате с:
- Представителство пред институциите;
- Коректно попълване на заявката;
- Извършване на подробно проучване относно допустимост;
- Прилагане на правилата за регистрация;
- Елиминиране на риска от избор на неподходящ бранд;
- Процесуално представителство при възникване на спорове и други.
За да придобиете абсолютни права върху търговска марка имайте предвид, че е важен пътя, който ще изминете при регистриране, тъй като всяка грешка би ви коствала време и пари.